torsdag 22 mars 2012

Besök och spelkväll

Jag, Matilda och Jakob har sen en tid tillbaka bestämt att vi är otroligt dåliga på att ses regelbundet och framförallt så är vi otroligt upptagna människor så nu har vi under hela våren bokat in var tredje söndag som spelkväll tillsammans med våra respektive.

Så till vår söndag så antog jag mig utmaningen att baka gluten, laktor och äggfria muffins/cupcakes.
Resultatet blev supergott dock så fick jag lov att sitta och karva med en kniv bort allt muffinspapper som etsat sig fast i kakan. Därav den mindre snygga formen på kakan.



Det är alltså citronmuffins med lakristopping.
Det jag gjorde var att byta ut ½ dl laktosfri mjölk mot ½ dl citronsaft och skal.
Toppingen är krossad turkisk peppar med vispad laoktosfrigrädde. Försökte göra en smörkräm av smör, florsocker och turkisk peppar men det slutade aldrig smaka smör. Försökte också med laktosfri creamy spread (tofulinen) men ärligt talat smakar det skit. Så det blev inge bra det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar