måndag 23 mars 2009

Inget nyp i mars

Månadens uppdrag funkar rätt fint, speciellt såhär när det snart är slut..äntligen!
..fast jag är konstigt nog lite rikare trots min uppfattning om att utan produkt konsumtion så får man köpa fler tjänster (cafébesök), umgås mer (gå ut på krogen) och lägga mer pengar på sånt man får köpa (dyrare mat).


Lisa är dock otroligt stöttande, för igår väckte hon mig klockan tio (varför man nu nånsin skulle vilja väcka mig en sådan okristlig tid) för att berätta att vi inom en timme skulle ge oss ut på "second hand-runda" det var loppis på strömpilen, emmaus-jakt på haga tills vi tillslut hittade det på backen. Besökte tre stängda second hand butiker och gjorde en hel del inköp på myrorna. Hon fyndade och jag fyndade mer. Så nu är allt löst till min födelsedag - jag har en ny kjol och lite fler tallrikar i skåpet.
(ibland måste man få känna sig sådär ytlig - det är ju trots allt ekologi det handlar om.....)

1 kommentar:

  1. vad är det för planer inför din födelsedag? vad önskar du dig? Försöker ringa dig titt som tätt men går inte så bra ;)

    SvaraRadera