tisdag 3 mars 2009

Månadens Uppdrag

Inget nyp i Mars
Nu när det snackas så mycket om ekologi och bevarande av vår natur så har det äntligen kommti lite actioner som man kan gå med i. Nyaste och faktiskt rätt omtalad är "inget nyp i mars" som innebär inget inköp av nyproducerat under mars månad.
Personligen så tänkte jag ge det ett försök. Om jag känner mig själv kommer det ta emot, senast igår var jag och anna inne på presenta (massa rea massa trevligt) ingen bra idé men jag stod emot med viss hjälp av anna.
Men jag hoppas också jag kan värva så många som möjligt, lite som socialt experiment med en positiv knorr. Bästa reaktionen hitills:
A: Jag ska inte köpa något nyproducerat under hela mars. Självklart räknas inte mat och dylikt Nödvändigt.
B: Men det borde ju inte bli så svårt.
A: Jo men man köper ju ganska mycket små saker..eh he..
B: Ja men det är ju bara en månad och ändå det borde ju inte vara så svårt och jamena har man problem med det så har man ju verkligen problem typ shoppoholic problem.
A: ..ehh..hehe..Ja men häng på då!
B: Aldrig!


liknande länkar
http://notbuying.blogspot.com/2009/02/inget-nyp-i-mars-motsta-frestelsen-av.html
http://www.asfaltblomman.se/inget-nyp-i-mars-2266841

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar