måndag 8 februari 2010

Absolutley Söndag

Kom hem sent från linköping igår efter försenade tåg, styrelsemöte på vischan utan varken uppkoppling eller telefontäckning och till råga på allt halft magsjuk. Möttes av m&m som ockuperast min lägenhet i helgen.
Denna månad kommer kantas av sällskap i stora mängder och speciellt efter det underbara samtal jag just avslutade.
Hur som har jag omvandlat min måndag till söndag och tagit en rejäl sovmorgon, fixat lite hemma så som tvättid och lagat mat till min numera arbetande vän och inneboende Matilda.
Har även skrubbat de sista väggarna i köket samt klorinerat duschgolvet och nu väntar nog film och glass. Matilda är ett glassmonster jag är rädd, min egen glasslärljuge slår tillbaka, det gick nånstanns fel.

Såg för övrigt Becoming Jane tidigare idag (efter påtryckningar från syster, trots att det knappt behövdes då det är en film i precis min smak. 1800-tals drama.) den var precis det jag väntat mig och lite mer, förvånas alltid över hur filmer kan få mig att känna på ena viset eller andra, denna gjorde verkligen ont ibland, den krossande känslan av att överge det man helst vill stanna hos, förtvivlan bra filmatiserat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar