onsdag 12 januari 2011

Kreativ projekt

När jag gick i högstadiet så hatade jag att sticka. Jag antar att man skulle kunna säfa att min lärare inte var så pedagogisk.
I alla fall så känns det som något en borde kunna och möjligen, kanske, något jag absolut säkert skulle tycka vara kul.

Efter en dag med mamma strax efter jul så är jag nu uppe i mitt tredje stickprojekt.

Nr 1.

Tänkte jag började med att lära mig något som heter falska flätor..

Nr 2.
Svarta grövre fingerlösa vantar med ett turkost band som hamnade direkt i Paulaas händer innan jag hann fota dom.

Nr 3.
En halsduk, fast rundstickad. Så den sitter ihop som en ring.
Världens mjukaste fluffigaste garn så jag kommer förmodligen få slåss men min respektive halsduksgalning närmsta tiden rätt hårt.

Personen i halsduken har snutit bort sin näsa, är kraxig i halsen och rejält trött. Allt för att få den där mysiga känslan och behovet av en halsduk...

1 kommentar:

  1. Stömpan du har ju talang för detdär!!! fyller ju år snart... åå domdär vantarna var jättefina tycker jag.. åå.. mina favvo färger är svart, vitt och lila,,, ba såru vet! =)
    Puss pårej vännen

    SvaraRadera