fredag 2 januari 2009

Uppdrag nr 1

Gå till en bensinstation.
Ta hink och skrapa och tvätta rent en annan bils vindruta.

Med en rätt övertygad känsla om att det inte skulle bli svårt satte jag mig i min egen bil och körde mot OK/Q8. Väl på macken så tvättade jag mina egna rutor....uppmärksammar då att bilägare 1 ställer sig i kö. Perfekt tillfälle, nästan så att det är ödet - denna bilägare ska ju faktiskt tom tvätta sina rutor.
Konversationen:
- Ska du tvätta rutan?
- Ja, är du klar?
- Visst du kan ta den.

Gahh! Vilket läge och jag totalsumpade det.
Jaja, smått osäker och modfälld åkte jag vidare.

Statoil, öst på stan.
Med hopp om att få komma undan och använda Bollnäs brillianta idé om att tvätta en hyrbils ruta. Inga hyrbilar så långt ögat kunde nå. En saab svänger fram och ställer sig framför "vatten/luft skåpet" jag skyndar fram och frågar ska jag tvätta din ruta?
Föraren (som pratar í telefonen) skakar skrämt på huvudet och jag känner mig igen besegrad av mitt uppdrag.

Ofrivillig att ge upp åker jag till haga OK/Q8 där har de även ett okej ica (bör tilläggas att jag också var på jakt efter vaniljyougurt till sjuka maja) efter att ha letat ett tag så hittar jag äntligen deras luft/vatten skåp, det ligger oförskämt gömt. Efter två nedslag var jag rätt nedstämd och det fanns egentligen inget lämpligt tillfälle. Så efter att virrat runt på ica ett tag så gick jag tillbaka till luft/vatten skåpet för andra gången, tog tag i hinken och tvättade rutan på bilen som stod parkerad just bredvid. Ingen ägare sågs till..
Så varsågod silver peugeot ägare.

Uppdraget genomfört: den 2 januari (en dag för sent)

Hur svårt var uppdraget?
svinkallt - 11,5 C, smått pinsamt, ingen vaniljyougurt funnen

1 kommentar: