fredag 3 september 2010

Besökshord

Hela helgen spenderades i möte med vi ungas nya styrelse. Förutom att spela rappa kalja och bowla blev det en hel massa sittandes. Men rätt nice, känns lite som en nystart och nu igår när jag satt och planerade för ett annat möte kändes det riktigt kul att få planera en dagordning och få tänka ut nya kreativa pass/workshops.

Det har på senaste tid haglat in besök i min lägenhet vilket är mer än fantastiskt, för att egentligen vara rätt dött hela våren ser jag detta som en positiv utveckling :)

Fria och Maja tryckte in sig under fyra dagar med shoping, gröna lund och en tvådagars där ena slutade 05.00 och den andra spenderades avslagna i soffan för slöa för att gå ut. Fantastisk stund.

Sen har Mamma dykt upp med städhink, gott humör och bara sådär "mammabra". Det är helt otroligt hur Mamma kan göra en så trygg och lugn, bara att vara där. Precis vad jag behövde förutom rena fönster och höststädning av lägenhet. Att vi dessutom har inrett hela lägenheten och hunnit en sväng på Ikea, kan vara så att min Mamma är den roligaste personen att gå på Ikea med samt intreda en lägenhet. Kan i och för sig också vara så att vi har typ samma stil och har en passion för inredning båda två.

Sen kom syster med miraklet i magen och vi åt god mat på en fantastisk libanesisk restaurang, jag och Thom fick lära oss om mamma-sushi och födelsedag firades.

Sen dök Mia upp för att gå på arbetsintervju, dra med mig på stan där vi båda köpte vinterskor, tvingat mig att äta alldelles för mycket sushi och ska ikväll klippa mig. Kan bli sjukt oförändrat mer bara toppning förmodligen.

Jag ser denna besökshord av folk som något positiv, det må vara så att jag har mindre sällskap med mina dammråttor borta men å andra sidan finns det massa värme i minnen att sällskapa med nu :D

1 kommentar: