torsdag 9 september 2010

mitt liv i fyrkant

Vaknar av ljus i ögonen, sol eller inte så blir det fasligt ljus på dagen.
Inga persienner i det rum jag kallar vardagsrum (läs där jag också har min säng), det får mig allt mer att längta till vintern.

Jag har insett det negativa med att vara en sovandes människa, bästa tiden på morgonen är när du fått ta sovmorgon. När jag har flextider...vilket är runt 365 dagar om året så brukar jag vilja ta sovmorgon. I morse på tåget insåg jag att sovmorgon innebär också att ens produktiva timmar förskjuts. Kliv upp åtta och du är produktiv 11-12 samt 14-15. Kliv upp halv elva och du är produktiv närmare fyra/fem...dvs, då det är dags att avbryta för middag och gå hem.

Nyss fick jag ett sms av stenen. ..och känner att ja det är ju tur att jag inte är solsken varje dag heller. Men ekvationen sten+sten=solsken går inte riktigt heller ihop.

Nej dags att vara produktiv på jobbet så jag kan vara snuskigt oproduktiv hemma och typ spela the sims hela kvällen.

...iof lovade jag nog M i ett mindre jobbpeppat ögonblick att jag skulle gå på stan med henne vid fyra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar