söndag 25 april 2010

Avesta, Nyköping, Norrköping, Linköping, Sthlm

Efter att i början av april gjort månadsplanering för april och maj så känns det som att livet flyter, det är otroligt vad lite koll och kontroll kan göra att själen mår bra. Anledningen till dessa månadsplaneringar var ju då inte att Anna tagit sig i kragen och blivit en uber människa utan snarare att jag har de två mest hektiska månaderna i mitt liv. Under denna vecka har jag bland annat (bland mycket annat), haft arbetsintervju och då inte till mig själv utan jag har lett arbetsintervjuer - sjukt kul! Och dessutom väldigt lärorikt. Jag har varit och snackat Skate i Avesta. Träffat ordföringar i Nyköping, varit på musik festival i Norrköping (med avstickare till Linköping) och sen tillbaka till sthlm för årsmötesordförande för unga sportfiskare och massa skrivande inför Vi Unga stämma.

Hade en fantastisk dag i linköping med syster, bara tog det lugnt i lkpg centrum, lyckades hålla mig rätt bra och kom bara hem med ett par mkt finfina ljusstakar som jag faktiskt letat efter, billigt och bra var det även. Stor kram, tänk vad en dag med syster kan göra för att få lite ro i själen och få andas ut och bara ta det lugnt. Fantastiskt underbart och fint!

Nu sitter jag i soffan och har till min stora förvåning lyckats jobba lite, trots att mina startsträckor på söndagar brukar vara enorma. Känner mig duktig inför nästa vecka som ska avslutas med valborgsfirande hemma och att ha hemma i Umeå är förövrigt kung om man frågar min skattedeklaration.

Fick en oplanerad kväll och dag med min, kunde inte varit mer passande eller mer perfekt. Nu är jag sanslöst kär igen och har hittat tillbaka till mina rosa moln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar