fredag 13 april 2012

Ekonomi

I helgen så blir det distriktsstämma för mitt jobb. Det innebär bland annat bokslut och ekonomisk rapport. Så lagom inför påsk passade jag på att ta med mig boksluten för Stockholm och Uppsala hem till Umeå och ha en liten pratstund med pappa.
Så nu har jag full koll på boksluten iaf.

Tyvärr så har vi legat efter med bokslutet för Uppsala och fick idag ytterligare genomgång av den ekonomin. Blev tillbaka slungad tre år och fick göra bakläxa.
Debet och Kredit blev det. Kreditera detta konto för att debetera detta.

Det skrämmande var att jag tyckte det var rätt kul. Attans jag ska ju inte bli ekonom. Men det ligger fortfarande långt ner på listan att plugga det.

I helgen är Frida här. Yey.
...och på tal om ekonomi så ör min privat ekonmi usel och jag måste betala tillbaka på skatten. Sug!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar