måndag 2 april 2012

I konkurs...

...efter att ha försatt Jossan och sen Mikko i konkurs var det vara jag, Jakob och Matilda kvar. När det blev allt för segdraget satte vi en tidsgräns på 20 min.
Matilda hade lag på sig både Mikko och Jossans gator så det såg mörkt ut för mig och Jakob då helt plötsligt!
Matilda kliver rakt in i Jakobs fälla. Hotellet på Norrmalmstorg. Hon får inteckna gata efter gata och låna pengar av banken.
Jag är länge sen som är kontant starkast efter Matildas förlust mot Jakob. Jakob har spenderat alla pengar på hus och hoppar runt och gör sitt bästa för att inte hamna på våra gator.
Det känns stabil och jag sitter och väntar på att snart kommer någon trampa rakt in på mina gröna gator men gröna hus.
I denna stund lyckas jag snubbla över mina egna skosnören och rätt in på Matildas tomter. Dyra hyror måste betalas men tack vara en bra uppbyggd kontaktskatt klara jag mig utan att behöva tulla på gator eller hus.
Jag vandrar vidare och andas ut tills olyckan är framme igen, tärningarna kan inte visa det de gör..nej!
Jakob slår till igen, jag står med fötterna mitt på Jakobs guldgator.

...

Men ett lån på banken fyra intecknade gator och 10 kronor kvar ringer klockan och jag har helt klart förlorat.
Matilda var stark med sina 7000 kronor i totalt värde men Jätten-Jakob drämde näven i bordet och uppvisade sina ägor till 9000 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar