torsdag 19 februari 2015

2015-02-19 In class

Okej, så var länge sen senaste inlägget. Denna vecka och nästa är fullt upp med midterms och inlämningar. Men ångesten jag kände för några veckor sen är borta och nu är det mest fokus kvar. Vilket är toppen. Snackade också med en av mina lärare om att jag inte kommer kunna göra allt jag borde, min professor var förstående och hur chill som helst. Yey.

Igår bakade jag semlor till huset...och till mig själv :) efter att jag inte lyckats få degen att jäsa tillräckligt fick jag nöja mig med mer kompakta bullar. Fast semlorna gjorde succé ändå. Dock så för att få tag på allt jag behövde för att baka innebar att få en housemate att skjutsa mig till affären. För annars skulle det ta mig 45 min med bussen enkel väg för att ta mig till affären. Ja även i en studentstad så är allt uppbyggt kring att ha bil.
Just nu sitter jag på min lektion i Gender Based Violence. Snackar om hur trauma påverkar kroppen och hur the juridical system och health care system påverkar och hanterar GBV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar