måndag 2 februari 2015

2015-02-01 SNOW DAY!

För nån timme sen fick vi just nyheten att vi kommer ha en snow day imorgon. Det har snöat konstant sen inatt och det snöar fortfarande. Michigan är kända för att aldrig ha snow days, förra året hade de sin första snow day på 36 år pga. att det var för kallt. Och i år får vi en igen.
Sjukt nice, jag har inte pluggat alls i helgen vilket innebär att jag ligger lite efter men nu när jag har morgondagen utan lektioner kan jag plugga ikapp utan stress eller midnattsplugg.

I fredags gick vi och såg på en komedi som en kompis från utbytesprogrammet var med i. Förutom de första akterna som mest var igenkännings humor så var det faktiskt riktigt bra. Sen fortsatte vi och tog en öl och promenerade sen hem från andra sidan stan. Det var svinkallt men trevligt. Så sen fredag natt innebar sovmorgon deluxe, var trött hela lördagen och stannade inne i huset hela dagen. Vi beställde in indisk mat och satt och typ pluggade i matsalen.

Idag har varit lite samma, sovmorgon sen plugg. Jag och Ashley gick ut och kände på snön vilket var awesome!


Nu är jag snart klar med en assignment jag hållit på med ett tag. Något som skulle tagit mig en timme på svenska men på engelska så tar det typ en dag. Suck.

För varje vecka som går så känner jag mig allt mer hemma här och älskar verkligen sättet som skolan och boendet är strukturerat.
Känner också att en termin borta från hemma gör att jag kan vara mer av mig själv. Man kan vara mer framåt och mer utåtriktad, vilket är kul.
Sen att jag faktiskt känner att språket hindrar mig är irriterande.
Ellie sa idag att hon tyckte det var intressant att höra mig prata svenska och hur fort jag pratar. Inte för att jag pratar sakta när jag pratar engelska. Tycker det var en ganska bra sammanfattning hur språkbarriären hindrar mig både muntligt och skriftligt. Jag måste liksom tänka mer långsamt, kan inte prata/skriva samtidigt som jag formulerar mig.

Igen! SNOW DAY!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar