fredag 30 januari 2015

2015-01-29 My Room

Okey, så min erfarenhet av skolans "vårdcentral" här är amazing!
Jag fick alla testresultat till en sida där jag loggar in och ser alla resultat precis som läkaren. Samma dag senare på kvällen fick jag ett mail av läkaren som redan analyserat första delen av mina tester och dagen efter fick jag ett nytt mail med analys av resterande tester. Checka in detta vilket är en tredjedel av alla testsvar jag fick.
Hur som, slutsatsen är att jag har lite låga järnvärden och låga D-vitamin värden så nu käkar jag det i två veckor innan jag ska på återbesök som läkaren insisterar på.
Förutom denna eviga trötthet som nu även ger mig huvudvärk så hittar jag allt fler folk att umgås med. Elever här är för det mesta riktigt trevliga, vissa är 18 år och korkade men hittills är det bara en marginell del och framförallt så är det inga sånna i huset. 
Jag fortsätter att trivas i HH (Henderson House) maten är helt okej, lite plus och lite minus men idag fick vi ostgratinerade frallor så jag är överlycklig. 

I plugget hankar jag mig fram, pga. tröttheten som gör att jag inte kan plugga så hårt. Men det går, kurserna är inte så tunga och eftersom alla kurser pågår hela terminen så är tempot lugnare än hemma. Idag lärde jag mig att hen (som i könsneutralt pronomen) på engelska är zie eller xie eller ze, verkar som att det fortfarande är under diskussion vilket ord som ska användas. Detta från min genus-intro kursen. Hade en föreläsning från en organisation som jobbar med våld i nära relationer, så sjukt intressant. Slutsatsen om att se "domestic violence" som en epidemi gillade jag.
De kurser jag läser här är kreativa, annorlunda och samhällsnära, kanske inte alltid så utmanande men alltid intressanta eller roliga . Jag hade nog kunnat vara var som helst och det hade vart värt det pga. kurserna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar