lördag 17 januari 2015

2015-01-16 My Room

okej, idag lyckades jag skada mig själv för första gången här.
En av lådorna i köket är för tight inpå bänken så jag klämmer lillfingret och åsamkar mig två feta blodblåsor. Jej. Har stuckit hål på dem nu så känseln är i alla fall tillbaka i fingret men fortfarande drygt.
Till en mer trevlig upplevelse så vandrade jag ner till ett område som heter Kerrytown vilket ligger på andra sidan av stan jämfört med var vi bor. Var ett mycket mysigare område än centrala stan som egentligen sitter ihop med campus. Jag besökte en vintageshop som Anna följt på instagram. Fick mig mig ett par byxor och en ny tröja. Samt fastnade i en utebutik och snackade väder (som den svensk jag är) och klättring med personalen i typ tjugo minuter. Sen tog jag bussen hem och hittade en ny genväg till en busshållplats.

Måste läsa massa till på tisdag och skriva recensioner på allt jag läst tills dess. Men är sjukt trött och nu med rabaldren med fingret så flög liksom tiden iväg.

Jaja, för att kunna slappna av i New York (dit jag flyger imorgon om jag glömt nämna det) så måste jag nog ta tag i det. Men vet att det bakas kaka i köket så går ner och belönar mig sen när jag varit duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar