måndag 12 januari 2015

2015-01-12 Modern Language Building

Klockan är fem över två och snart börjar min klass i Introduction in Women's studies. Har just haft lektion i Activism och flera av mina klasser går över varandra i tema och litteratur. Det är awesome. Med kravet att jag måste ta 15 credits trots att heltid här är 12 credits känns rätt tungt.

Igår lagade jag mat till alla och gjorde mina hushållssysslor för första gången i huset. Det gick faktiskt bra. Inget konstigt och alla har tydliga arbetsbeskrivningar om vad man ska göra. Enda tråkiga är att vi kommer måste göra 5 h sysslor istället är 4 h. Och med miss späckade schema blir det svårt att inte ha fulla dagar med skola från tio och sen hem och laga mat mellan fyra och sex eller städa efter maten till åtta.

Var och klättrade igår på ett ställe som heter Planet Rock, har tyvärr inga bilder fixar det nästa gång. För er som klättrar kan jag säga att fallmattorna verkligen hade sett bättre dagar och risken att vricka fötterna när du stog och säkrade var överhängande. Greppen var inte färg-koordinerade utan du klättrade på random olika grepp där en tejpbit utgjorde färgen på leden.
Därpå var systemet av svårighetsgrad totalt crazy. 5:5 var lättast och 5:12 var svårast var jag klättrade 5:10 utan problem, vilket gör att 5:10 var typ en 5c och en 5:11 en 6a? Mkt oklart.

Nu börjar föreläsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar