fredag 9 januari 2015

2015-01-09 Michigan Union

Imorgon är det en vecka sen jag lämnade Sverige för att plugga i USA. Känns som att det gått betydligt längre tid än så. Har börjat sakna Thom, när jag ligger och ser på serier i sängen så får jag en känsla av att vara hemma. Det är konstigt. På ett sätt så känns det inte alls som att jag är i USA, det är inte den där känslan av att vara någon helt annanstans, ingen känsla av eufori och total förvirring. Jag antar att livet som student är ganska lika var man än är. .
Sen har jag haft för mycket att tänka på och för mycket att försöka lära mig och ta in för att faktiskt känna efter. Fast det är nog bra, blir nog en jobbig nästa vecka när allt sjunkit in och jag faktiskt har tid för att känna efter. 

Idag är en rätt ledig dag, ska lägga upp en pluggplan och försöka förstå alla klasser. Låta allt sjunka in. Men jag är trött idag. Gick och la mig sen. Dum idé. Måste verkligen försöka få min sömn nu första tiden. 

Sitter just nu på ett ställe som heter Michigan Union. I bakgrunden kan ni se hur ett av de tysta studierummen ser ut. Väldigt fint det är massa fåtöljer, stora träbord och soffor. En öppen spis och vackra stora fönster med färgade glasrutor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar