tisdag 27 januari 2015

2015-01-26 Matsalen

På måndagar så lagar jag och två tjejer till middag till alla i huset. 
Efteråt var jag så trött vilket blivit mitt normal tillstånd. Därför jag såg läkaren idag. Har känt mig snurrig, yr och extremt trött på eftermiddagarna här. Egentligen hade jag detta i Sverige också sista veckorna men trodde det bara var resfeber. Hur som har det inte försvunnit så jag bokade en hälsoundersökning. 
Blodtryck, puls, temperatur, balans, öron, ögon, motorik och blodprov har jag kollat idag. Samt en timmes samtal med en läkare som gjorde allt i sin makt för att försöka förstå mig och mina åkommor. Har nog aldrig träffat en läkare som spenderat så mycket tid med att faktiskt förstå symptomen. Så hittills bra intryck av Amerikansk vård. 
Dessutom får jag alla resultat elektronisk och kan följa upp med läkaren via mail. 

Nu har jag tvättat ansiktet, tagit på mig mjukisarna och plockat fram en red bull, nu ska kriga sista läxan inför imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar