fredag 9 januari 2015

2015-01-08 20.25 Henderson House

Idag har varit en lååång dag. Hade första klassen klockan tio och sista klassen slutade halv sex. Tror jetlag börjar sätta in. Men imorgon är jag ledig från klasser i alla fall.
Men måste börja läsa och lägga upp schema för terminen. Är sjukt stressigt att ha fem klasser samtidigt, förstår inte hur man klarade det i gymnasiet men jag antar att det var lite mindre eget ansvar då.
Hur som så är det fantastiskt att bo här, när jag berättade att jag skulle till skolan imorgon för att få en amerikansk mentor via internationella institutionen var reaktionen; varför - du har ju oss?!
Dessutom har jag samma klass som en av tjejerna i huset och det blir nog grymt.

Har snart gått på alla klasser, har en kvar som jag egentligen inte är registrerad på ännu men hoppas eller snarare måste komma in på. Hittills känns utbildningsmetoderna lite mer kreativa vilket nog kan bli kul. Dock blir det nog tungt för mig också med alla skriftliga inlämningar. Men det finns ett ställe som korrekturläser och hjälper en med att skriva så det ska nog lösa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar