tisdag 27 januari 2015

2015-01-26 Hutchins Hall

Under helgen så har det varit plusgrader, gatorna är torra och idag skiner solen. Det är minus 11 grader och det känns som att våren är på ingång. Tyvärr är min klimat-klocka inställt efter svenskt natur och inte Michigan. Vad jag hört så kommer det bara bli värre innan det vänder i mitten av mars. Känns inte så peppigt men vi får se.

Förra veckan var jag Judith och Marith ute  två gånger. I torsdags hittade vi en sunkig college bar som var totalt överbefolkad. Kvällen bestod av att dricka billiga gin och tonics, var lika mycket hamnade i magen som spilld över en i massan av fulla tonåringar. Jag har aldrig känt mig så pryd och gammal i mängden av tjejer ”utan kläder” i sanslöst höga klackar.
Kul grej men tror inte att besöket upprepas. I fredags hittade vi en annan klubb, mer blandad klientel, vi dansade i några timmar tog en öl och begav oss hem. Men det var askul. Dock har jag och Judith kommit överens om att nästa gång vi går ut så ska det inte vara spontant utan förberett utan vinterstövlar och med möjlighet till upp-piffning.

Då jag varit ganska sämst på att uppdatera denna vecka så kommer här en snabb recap.
måndag: kom hem från New York, försök att plugga ikapp inför veckan.
tisdag: För trött för att plugga, skoldag och gick och la mig tidigt.
onsdag: Skippade första klassen och skrev klart inlämningen för dagen.
torsdag: Låång skoldag, middag med Judith, Bio med utbytesgruppen, såg Selma. En film om Martin Luther Kings kamp för rösträtt. Utgång på sunkig collegeklubb.
fredag: En timme i skolan, plugg, laga och städa efter middagen.
lördag: Sovmorgon, ytterst lite plugg, fika med Judith, Etiopisk middag, Churrios på ett fantastiskt tapas ställe och utgång på Rush Street. Stötte ihop med två Tyskar, träffade massa nice Michigan folk.
söndag: sovmorgon och plugg hela dagen och kvällen, förutom söndagsmötet som vi alltid har i huset.


Idag är det en ny vecka, har prov i min genuskurs. Inlämning i polsci, inlämning på söndag och ska på en hälsoundersökning idag.  Hoppas hälsoundersökningen ska ge svar på mina åkommor och att energin håller hela veckan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar