lördag 3 januari 2015

2015-01-03 14.00 (lokal tid) Chicago, O’Hare flygplats

Jag har just landat.
Känner mig smygsvettig, kvav, torr och mosig. Måste komma ihåg till nästa långresa att packa deo, mascara, ombyte och hudkräm. Herregud smörjde in mig två gånger i ansiktet i morse, räckte uppenbarligen inte. 

Flygresan, som jag råkat boka i någon form av ”medelklass” bjöd på kudde, extra benstöd samt ett kit med tandborste, öronproppar och ögonbindel. Så för att försöka minska min känsla av ofräschhet så har jag i alla fall borstat tänderna. 
Har hunnit med tre filmer, en tupplur och två måltider. Blev glatt överraskad när Jonathan Troppers filmatiserade bok "This is were I leave you" fanns med i film-utbudet. 

Efter att funderat länge och väl på om jag skulle deklarera min torkade frukt som mat. Kom jag till slut fram till att det var lika bra att inte deklarera någonting. 
Väl av planet var det att lämna in alla papper i tullen, scanna fingrarna och snacka med tullvakten om hur ingen gifter sig i Sverige längre. Den underliggande meningen var att min bana som arbetande kvinna berodde på att ingen gifter sig i Sverige längre… free spirit svarade jag. 

Flygplatsen är tråkig. Förmodligen eftersom jag nu bytt från en internationell resa till en inrikes. Om jag måste känna efter börjar jag känna mig riktigt mosig. Inser nu att jag varit uppe sen 06.45 och att klockan hemma börjar bli halv tio. 

Blir en skön tupplur på planet. 

Jo, här regnar det och är 0-gradigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar