måndag 5 januari 2015

2014-01-04 23.31 Henderson House

Klockan 13.30 tog jag en taxi från vandrarhemmet och begav mig mot min nya bostad. Mitt nya hem för 4 månader.

Hittills har jag väntat på att nån form av övernaturlig känsla av att vara här ska dyka upp. Det har inte riktigt hänt ännu. När jag kom med taxin in på Hill Street (som är gatan där jag bor) fick jag fjärilar i magen. Men inte så mycket mer känsla än så.

Vid ankomst fick jag den dåliga nyheten att två av de som skulle komma nya till huset inte kommer och jag är därmed den enda nya, plus att det blir två mindre personer i huset det positiva var att för 13 dollar mer så kan jag få ett dubbelrum för mig själv. Taget.
Så nu har jag ett eget rum som är dubbelt så stort som det jag egentligen skulle haft.

Vid ankomst fick jag direkt en introduktion av huset som är på 4 våningar. Källare med tvättstuga, datorrum och matförvaring. Bottenplan har matsal, tv-rum, uppehållsrum och sen finns det ett tyst pluggrum nånstans också som jag glömt var det ligger men på bottenplan i alla fall, kanske i källaren.. allt är väldigt nytt. Resterande två våningar är sovrum, badrum och duschar.

Hittills har jag gjort sönder ett kastrullock av glas och det hamnade såklart i avfallskvarnen så nu har jag orsakat att en av diskhoarna inte kan användas. Bra jobbat jag :/
Dock är hon som är "resident director" hur gullig som helst, världens omtänksammaste och sociala människa ever. Hon bor i huset, pluggar och ansvarar för samordningen i huset etc.

Då jag saknade lite grejer till mitt rum, typ täcke och kudde, så åkte vi iväg till en affär. Högst oklart var det skulle va men allt klarnade när vi kom dit, det var lite grann som ett Ica Maxi fast 3 gånger mer. Väl vid kuddarna så inser jag att shit det här går ju inte, kuddarna är ju jätte breda, alltså som två kuddar bredvid varann fast det är en. Sen täcke, vad som finns är överkast fast fodrade och mjuka. För i USA använder man typ inte täcken som vi gör... suck.
Snart ska jag testa denna nya form av täcke och min mega kudde. Kudden är jag iof mest lycklig över, no hard feelings där.

Imorgon introduktionsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar