torsdag 26 februari 2015

2015-02-26

Det är den 26e och grattis till er som får löning. Själv så fick jag ju mina studiebidrag och lån i en klumpsumma i Januari. Är fortfarande lite spännande hur mina konton kommer se ut i slutet av april. Men so far so good.

Idag har sitter jag i en klass med en gästföreläsare om Military Sexual Trauma. Militären är verkligen en intressant kultur.
Fick tillbaka en uppsats idag där jag fick 20 av 20 poäng. Sjukt skönt att se att något av mina arbeten faktiskt blir bra trots för mycket att göra. Men nu har jag bara en tenta kvar innan spring break.
Jag och Judith åker till Chicago på måndag, har inte haft nån möjlighet att göra efterforskning på vad jag vill göra/se. Just nu är det bara bita ihop, försöka hinna sova och äta mellan deadlines.

Dock så tog jag några timmar off igår och såg film men några av tjejerna i huset. Jag fick demonstrera hur man fäller ut en ikea soffa (samma soffa som jag och T sovit på i Hammarbyhöjden, Ålidhem och Ängersjö) och vi såg Skönheten och Odjuret. Trots mycket skola så mår jag bra, känner lite ångest över att inte ha energi över till att jobba på min c-uppsats under lovet men håller tummarna att min sista tenta ska flyta på bra. Det sociala livet i huset och i skolan är det som gör att man håller huvet ovanför vattenytan. Det går inte en dag utan att jag har intressanta diskussioner under middagen eller skrattar tillsammans med tjejerna i huset.

Tack mamma och pappa för alla hjärtans dag kakan. Kom lagom till tenta stressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar