fredag 20 februari 2015

2015-02-20 -30 grader

Idag hade jag ett tidigt möte klockan 09.00, i en av missa kurser så har jag ett grupprojekt där vi ska göra aktivism. Vårt uppdrag är att försöka få nästa byggnad uppkallad efter en kvinna. Idag finns det ingen akademisk byggnad som är uppkallad efter en kvinna på umich campus. De som är uppkallade efter en kvinna är housings och när de delar med sin man.

 Hur som vaknade nånstans efter 08 och fick en chock. Min telefon visade -30 grader. Så kallt som satan idag. Men med ull underställ och fleecetröja, dubbla halsdukar och ett par extra strumpbyxor under jeansen är det helt okej. Det är ju inte längre blåsigt och inte längre fuktigt så jag är nöjd. Plus att solen skiner :)

Tisdag och Onsdag så är det midterms. Har börjat plugga men vi får se, hoppas på lätta prov.
På tal om lätt så gör jag ett grupparbete i en annan kurs där vi ska göra forskning och sen presentera vilka lösningar vi ser men forskningen är inte vetenskaplig. Vi har en forskningsfråga men kommer inte skriva en uppsats utan bara svara på formulär läraren skickar ut. Känns mer som gymnasiet/högstadiet än universitetet. Så ja många klasser är lättare här än hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar