torsdag 3 december 2009

En dag att minnas

Att kliva upp klockan 04.00 är något som aldrig på något sätt skulle kunna vara positivt. Jag släpade mig upp insåg att jag borde ändå tvätta håret, klev in i badrummet vred på duschen...
..duschen blir inte varm. Vad gör man?
Jo, man svär fast tyst eftersom man inte får väcka grannarna, inser att de stängde av värmen i vattnet och det kommer vara av fram till 06.00.
Suckandes förbereder jag matsäck, äter frukost, struntar i teet och springer ut till tunnelbanan. Tjuvslänger skräppåsar i gatusoptunna. Väl nere i tunnelbanan inser jag att nästa tåg går om 22 minuter. Suck. Upp till gatuplan igen - ringer taxi.. om jag nu hade vetat vad sthlm taxi hade för nummer. Oförutsett kostnad nr 1, ringer 118 100, blir kopplad till taxi.
Framme på centralen är tågen redan inne på perongen. Yes, medgång nummer ett.
..trodde jag, men de öppnade ändå inte dörrarna för än fem minuter innan avgång, det är kallt i sthlm. Hoppar på tåget, min matlåda har läckt i väskan, det är olivolja i hela väskan.
Jag somnar, det är kallt, jag får ont i knäna och somnar så pass djupt att min granne pinsamt nog inte kan väcka mig, måste hoppa över mig och jag vaknar inte och får skämmas då hon kommer tillbaka. Sj är försenade, inte specielt förvånad över det och jag hinner ändå med mitt byte i malmö. Framme i Ystad, jag vet precis vars jag ska gå, thank god.

..to be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar