onsdag 23 december 2009

Julhetsen mot Linköping


16.44 tidoptimisten i mig är framme igen, skyndar mig genom centralen kommer fram till nån slags infotavla..wtf?! 16.15 det ska ju stå 16.44, aja tågen lär väl gå från typ samma ställe...skyndar vidare. Hissen är trasig, typiskt får släpa min alldelles förstora väska med diverse juklappar aka gjutjärnskanna.

Perongen är fullproppad så pass fullproppad att jag fastnar i trappen på väg upp.

Tåget är 15 minuter försenat, fast det känns ju okej, jamena det är ju ändå SJ som jag valt att transportera mig med. När tåget väl kommer visar det sig att alla ska på detta tåg med endast två vagnar..hmm. Jag presenterar exklusivt SJ:s nya marknadsföringskampanj...

"the more the merrier" eller "finns det hjärteum finns det stjärterum".

Stöd mänskligheten köp biljett på SJ, få närhet och social gemenskap (dock i form av gemensam frustration men vadå).


Lika glad vad jag för det jag hade ett mål. 19.00 var jag framme i Linköping staden för Pernilla, Fredrik och Baltazar. Familjen blev fulltalig fram åt kvällen och tempot har minskat sen jag lämnade sveriges huvudstad. Vaknade. Åt frukost. Tog en promenad men systrar två, hämtade upp diverse julepaket och bingolotter (ja, tydligen gör vi sånt i min familj).

Men allt är fantastiskt, det klinger konstant julmusik, glögg, god mat och finfint sällskap. Kan det bli bättre? Nope tror inte det, helt omöjligt.

Pernilla och Baltazar (mkt trevliga båda två)

1 kommentar:

  1. jag ska också spela bingolotto ikväll :)
    jag håller tummarna för dig så får du göra det för mig så kanske vi är rika eller har en ny bil imorgon. God jul fin. Varma kramar.

    SvaraRadera