måndag 21 december 2009

Hushållsysslor

Tvätta
Diska
Städa

seriöst..jag äskar att tvätta det är den ultimata hushållssysslan!
på svea var det diskning men det var liksom dagens fokusera, tänka på något basalt.
nu är det tvätta och tänk på det, man går ner till tvättstugan slänger in lite kläder, måttar upp diverse rengöringsmedel trycker på lite knappar och sen sköter det sig själv i 35 minuter vilket innebär att du skulle kunna sitta och tittat i taket i 35 minuter men du gör ändå nyttiga saker. Sjukt! bra. Dessutom så får du en ny garderob igen när du är klar och alla favvokläder är rena igen, bara win.

Vad som kan sägas är att jag just nu sitter och bloggar iställt för att städa. urk.
om jag bara behövde plocka undan och ställa i ordning men tyvärr måste det damsugas, torkas golv, vädra mattor? (dock inte dammtorkas för helt seriöst det är trååkigt om något).

Sen har jag också insett att när man väl börjar shoppa så är det svårt att sluta. hmf..typiskt.
Blev bjuden på lunch hos David, tror aldrig kött har varit så gott svältföder mig på grönsaker. Kan nog bli tugnt om jag ska sträva mot vegetarianism, trivs rätt bra som flexitarian (ohja fantastiskt bra stämpeluttryck och våga inte säga annat). Strosade runt i gamla stan med snömodd och vinterkyla, tittade förbi julmarknad och stack in näsan i en fantasiskt prylaffär med antikkänsla. Gamla stan är verkligen fantastiskt mysigt.
Fyra timmars jobb med att lägga upp en plan för ett ledarutbyte med Vitryssland, mkt bra plan om jag får säga det själv. Nee..nu är det nog dags. Julfint ska det ju vara när man kommer hem igen..tydligen.

1 kommentar:

  1. Jää, tvättning; de latas självförtroendeboost numero uno. Gott samvete utan slit, bara win, på alla sätt och vis.

    Skjuta upp städande för att sitta och skriva och slösa tid på ingenting? Hm, låter oambitiöst och bekant på en och samma gång, kan inte vara ett bra tecken..

    SvaraRadera