fredag 13 november 2009

Karlaplan

..jepp sitter i en etta som numera ska likna mitt hem de närmsta månaderna.
Underbart att slippa de tidsödslande resorna fram och tillbaka...och tillbaka igen.
Dock känns hemma mer trevligare än nånsin men det är väl så det ska va när man lämnar en trygghet.

Fredagen gör sig påmind och efter att ha lämnat en heldag med möte så släpar sig jag och Jakob tillbaka till karlaplan för att möta upp Elin för att:
Köpa sushi, ta ett glas vin, dra igenom de tyngsta ämnena man kan dra upp i svenska samhället som började med toleranspedagogik och slutade med att alla skulle ringa en präst, sen efter några suckar bestämma sig för att gå ut, bjuda in Matilda, och fortsätta mot flaskans botten..

1 kommentar:

  1. Jag tror precis som du, att det är svårt i början när man är van och trygg med annat. därför har jag lite lagom ångest i livet just nu, med alla förändringar som händer. nog för att allt bara är hur kul som helst. men det kommer bli bli en helt ny vardag för mig.

    SvaraRadera