måndag 23 november 2009

..och allt jag vill ha är en kram

Klockan är 09.00 jag vaknar kallsvettig helt förvirrad och vet inte var jag är. Jag har drömt en mardröm, känner mig malplacerad och har försovit mig. Jag lyckas flytta på mitt planerade möte en halvtimme och jag hinner samla mig och hinner i tid. Tack och lov för bra möten och trevliga människor.

När jag kommer hem igen till karlaplan så bestämmer jag mig för att försöka hitta tvättstugan. Istället hittar jag Östermalms bibliotek, det luktar som en gammal vind av böcker som blivit lånade för många gånger lite som damm och papper. Bibliotek är trygghet, det är som en kyrka finns liksom på de flesta ställen. Jag var nog en klass A nörd i mitt förra liv.

Om det inte var för att jag hade en del jobb att ta ikapp så skulle jag nog stannat i biblioteket länge.. Sen ringer en vän som har det tungt med för mycket/dåligt jobb, pratade med syster om julklappar, pratar med nästa vän som just fått sparken i dublin och nu sitter jag och försöker samla ork till morgondagen.
Den kommer inte, lika bra att sova.

...och allt jag vill ha är en kram.

1 kommentar: