söndag 1 november 2009

Insikt

Insikt

raka ärliga ord från min syster. Kära syster, åh gud vad jag hatar att varje ord du säger fastnar i mitt huvud som ett eko. Måste tänkas på. Måste kluras på. Åh kära syster vad jag hatar när du alltid har rätt. Den bittra sanningen slår hårt. Men inget kan jämföras med den underbara känslan av insikt som bara du kan ge mig.


Insikt

Förra veckans söndagsfilm var ”dumpa honom”. Filmen handlar om kärlek, tiden innan kärleken, under, efter och hinder. Filmen tog upp otrohet och jag blev fruktansvärt berörd. Många pratar om det som det största sveket nånsin men jag har aldrig sett det så. Nu kastades hela min bild om och fick en stark känsla mot partnern som tar tillbaka och förlåter. Det kändes som att de skulle vara så förnedrande att förlåta en sådan sak, så liten och osäker människa. Att man bara förlåter för själva förhållandets skull och inte kärleken. Jag trodde att vara godhjärtad handlade om att förlåta allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar