söndag 10 januari 2010

Tomatsoppa & Fame

Fick enorm matlagningslust i fredags och var nere på ica och frossade i grönsaker. Sen håller min sopphysteri i sig så idag tomatsoppa, igår (iaf prat om) kantarellsoppa imorn purjolök och potatissoppa kanske?

I min ensamhet och förkylning så bestämde jag mig för att bädda ner mig tidigt i sängen och se nyproduktionen av Fame. Den gav precis allt det jag förväntat mig, cheesyfeeling och drömmar om att man skulle vart dansare eller musiker. Helt klart sevärd och blev mäkta imponerad av att alla medverkande sjöng och dansade själva. Sen har själva filmen inte så mkt liknande drag efter originalet skulle lika gärna kunna jämföra den med center stage eller step up. Men antar att det är det som livet ger en för att vara dansfilmsnörd.

Time to sleep, time to get better.

1 kommentar: